Прочетен: 2578 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.03.2009 18:27
Десислава Томова
На 21 февруари в театър “София” беше премиерата на новата продукция на балет “Арабеск” и Kinesthetic Project. Идеята за този съвместен проект се ражда по време на уъркшоп, който хореографите Станислав Генадиев и Виолета Витанова водят с трупата на “Арабеск”. В спектакъла се проличава почерка и вижданията на участниците за съвременния танц. Новата програма включва две самостоятелни танцови пиеси.
Първата част Ductus е “Ръководство за езда на мъртви коне” и е специално създадена за дългогодишния солист на балет “Арабеск” – Асен Наков. Един човек със своя мъртъв кон (окичен с малки звънчета), който оживява под въздействието на енергичните движения на неговия “ездач”. Двете непримирими тела се сближават механично формирайки един нов организъм, ново хибридно тяло – на човека-кон. Идеята за тази пиеса е на Мирослав Йорданов.
Втората част от спектакъла е Reverb – “Тялото в криза”. Това е специфичната форма на ехото на телата. Вместо отделни и отчетливи ехота, се създава серия от много малки движения на телата, които отекват едно в друго, препредават се, заразяват се с движения в една неспирна външна акустика на тялото. Това са взаимно огласяващи се тела, които се търсят в пространството. Изпълнителите във втората пиеса са: Теодора Стефанова; Даниела Иванова; Ангелина Гаврилова; Александра Савова; Кристине Енков; Теодора Друмева; Асен Наков; Леандер Янес; Валери Миленков; Иван Иванов.
И двете части са кратки и в тях си личи стила на работа на Станислав и Виолета – ясна и изчистена хореография съставена от състояния на духа и тялото предадени под формата на различни геометрични фигури. Водещото за младите хореографи си остават асоциативните и подсъзнателните процеси на възприятие от публиката, която е освободена от всякакви предубеждения и интерпретира спокойно случващото се на сцената.
Материалът е публикуван на 25 февруари 2009 г. във в. "Новинар"