Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03.2012 02:41 - Мартичка Божилова: „Телевизиите са основните ни партньори”
Автор: desitomova Категория: Изкуство   
Прочетен: 1858 Коментари: 0 Гласове:
1



Десислава Томова

Тази година на София Филм Фест 2012 „Агитпроп” има две премиери за България  на документалните филми – „Момчето, което беше цар” (90 мин.) на Андрей Паунов и „Татко снима мръсни филми” (60 мин.) на Йордан Тодоров. И двата филма са снимани от тандема Мисирков/Богданов. Филмът на Йордан Тодоров е предназначен за разпространение заедно с холивудската класика от 60-те години – „Оргията на мъртвите”. И този път като отличителен стил на продуцентската къща можем да очакваме умелото жонглиране между жанровете.

Винаги ли се налага на българските продуценти и режисьори да мислят за пазара?

Опитвам се да мисля за пазара и да намеря историята, която на мен лично да ми харесва и не мога да се сдържа да не я направя. Разсъждавам и върху това дали е гледаема и дали може да бъде финансирана.

Какъв е предметът на размисъл в тези филми?

Филмът „Момчето, което беше цар” се фокусира върху рефлексия, медитация, затова какво се случи в България и защо в крайна сметка българският народ избра своя бивш цар за министър-прецедател. Филмът е на много нива. В него се разказва за царя и за неговото царство. Има галерия от герои, които са изключително кинематографични и експресивни, а понякога абсурдно смешни. Другият филм „Татко снима мръсни филми” е посветен на режисьор и продуцент от Холивуд. Изключително много се заиграва със стилистиката на Холивуд от 60-те. Имаме невероятни архиви, които са анимирани по един много сантиментален ретро начин. Филмът се гледа изключително лесно. Предназначен е за широка аудитория.

Има ли независимо българско кино и по какъв начин функционира в условията на настоящатата кинополитика?

Независимо българско кино има, имало е и винаги ще има. Въпреки трудностите на държавното финансиране хубавите филми винаги ще намерят начин да бъдат реализирани. В последните три години много малко от излезлите филми, които аз съм продуцирала са финансирани от държавата. Пазарът на документалното кино е много очевиден. Той е предимно и само предназначен за телевизията. Телевизиите са основните ни партньори. Много ми се иска българските национални телевизии да имат специален слот за документално кино. Това у нас е все още в сферата на мечтите за разлика от други европейски държави.

По какъв начин намираш финансирането за филмите?

Правим копродукции с чужбина, а също така работя с частни телевизионни канали в България. Понякога имам изцяло частен проект, който е финансиран от корпорация. Намират се различни начини за финансиране, но най-очевидния партньор за производството на документално кино е телевизията.

Къде можем да гледаме филмите след официалната им премиера на София Филм Фест 2012?

Съвсем скоро ще започне рекламната кампания по филма „Момчето, което беше цар”. Ще има киноразпространение. След една година се надявам да го видим и по телевизиите в България. В края на април филмът „Татко снима мръсни филми” ще има комбинирана кинопремиера заедно със старите холивудски филмови класики. Ще бъде показан в лимитиран брой кина. Ще го комбинираме с премиерата на биографията посветена на Стивън Апостолов, написана от нашия режисьор Йордан Тодоров.

Интервюто е публикувано на 15.03.2012 във вестника на 16 международен София Филм Фест

image

 

 

 




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: desitomova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 387037
Постинги: 141
Коментари: 15
Гласове: 225
Календар
«  Февруари, 2020  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829