Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2015 16:30 - Специалната прожекция на "Диор и аз" - със специална изненада от Vogue Vision - Митко Дамов
Автор: desitomova Категория: Изкуство   
Прочетен: 1004 Коментари: 0 Гласове:
0



  Модерни, но не на всяка цена
Десислава Томова

Преди прожекцията на филма "Диор и аз" в зала Люмиер на 16 март, всички присъстващи в залата бяха напръскани с новия парфюм на "Диор" и ухаеха прекрасно. Заместник-директора на София Филм Фест – Мира Сталева излезе на сцената, за да акцентира върху партньорството на фестивала с Митко Дамов и "Vogue Vision", представяйки стойностни филми, свързани с хора от модния свят. Тази инициатива се радва на огромен зрителски интерес. Инициативата се превърна в традиция - във фестивалната програма присъстват вдъхновяващи филми за модни икони, които показват как хората отстояват позициите, свободата и интересите си. В залата под една от седалките имаше златна панделка, която едно красиво младо артистично момиче, облечено в черна шармантна рокля, откри и така успя да спечели новия парфюм на "Диор".

За киното и модата разговаряме с известния български коафьор Митко Дамов.

image

Кои бяха модните марки, които сте представяли в рубриката "Кино и мода"?
Първото партньорство, което осъществихме в рамките на фестивала, беше филм за един британски дизайнер. След това представяхме филми за живота и творчеството на Видал Сасун и Ив Сен Лоран. Ттова е четвъртата ни колаборация със София Филм Фест - представяме филма "Диор и аз".

Кой е градът, който най­-добре импонира на Вашия стил?
Единствено и само Париж. Той е духът и сърцето на модата. Безспорно Италия е също важна държава по отношение на модните тенденции. Висшата мода и детайлите до съвършенство са само и единствено в Париж.

По какъв начин правите селекцията на филмите с модна тематика?
Тези филми преди всичко трябва да бъдат вдъхновяващи. Те носят послание и показват как се ражда една колекция, как един гений реализира вдъхновенията си в колекцията. Филмите, които сме представили досега имат такава насоченост. Те са свързани с израстването, развитието, налагането на модните марки и на името като цяло. Това са филми, които вдъхновяват заради енергията, която носят и заради силата, която имат. Те са документални пълнометражни филми, които носят в себе си онзи почерк на времето, който има за цел да позиционира не само марката, а и тенденциите във времето и пространството.

Тази година отбелязвате 20 годишен юбилей. Какъв път изминахте досега? Какво се случи по пътя?
20 години са един доста дълъг период от човешкия живот. Освен прах, имаше и много дупки, типични за българските пътища. Повечето от тях не бяха дупки, а цели ями. Заради ентусиазма, заради желанието, не толкова да се доказваме, а желанието за промяна, като че ли ме водеше през цялото това време и ми даваше силата и надеждата да продължавам и да не се отказвам нито за момент при условие, че имах много добри покани за работа.

Имаш натрупан професионален опит извън страната. Какво те накара да се върнеш тук? Желанието ми да променям и да вдъхновявам други хора и да създаваме тенденциите и нещата, такива каквито не трябва да бъдат в България и такива каквито са по света. Работил съм в Париж в част от дефилетата в Седмица на модата. Работил съм за Жан-Шарл дьо Кастел-Бажак, участвал съм във фотосесии за "Вог". Това е огромно преимущество по отношение на развитието ми в модната индустрия и нещата, които се опитваме да предадем като опит тук. Видяхте цялата атмосфера тази вечер – червения килим, свещите, шампанското, уханието на "Диор". Идеята беше да има преживяване, а не просто да отидат на кино.

Какви качества са необходими за да се утвърдиш и задържиш в модния бизнес?
Трябва да си боец и трябва да си готов да се жертваш, да се отдадеш, да понесеш всичко онова, което носи това след себе си. Без значение дали ще е успех или неуспех, слава или падение. Трябва да бъдеш готов, да имаш волята, амбицията, която трябва да бъде подплатена, за да бъдеш убедителен. Има много хора в тази държава със самочувствие без покритие.

Какъв е перфектния стайлинг според Вас?
Този, който стои най­-добре на човек. Този, в който той се чувства в кожата си, изразява себе си. Тенденциите са само нещо, което трябва да насочва хората. Винаги, когато даваме някакви препоръки на нашите клиенти, се съобразяваме с персонификацията им, с отношението им към живота, начин на работа, за да бъдем максимално полезни и да ги доближим до съвремието. Да бъдат модерни, но не на всяка цена.

Интервюто е публикувано в сайта на София Филм Фест на 16. 03. 2015 г.





Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: desitomova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 387031
Постинги: 141
Коментари: 15
Гласове: 225
Календар
«  Февруари, 2020  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829