Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2009 00:50 - Брам Грингуис от Белгия: „Истински обичам да работя с дървесина и струг”
Автор: desitomova Категория: Изкуство   
Прочетен: 3058 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 06.03.2010 15:31


image

Десислава Томова

От ранна възраст се интересува от музика и техника. Дипломира се като инженер по електрониката и майстор лютиер. В България е на ваканция с приятелката си и няма търпение да научи нещо повече за сериозната българска музика. Втората му спирка след София е Бургас.   1. Представи се с няколко думи? Истински обичам да работя с дървесина и струг създавайки музикален инструмент и ми харесва самостоятелността, която имам като лютиер (човек, който прави инструменти). В края на 2008 г. се дипломирах с отличие и взех квалификационна степен “Магистър в музиката”. По време на следването и след като се дипломирах работех като реставратор на инструменти. От 2005 г. съм на почасова работа като менажер продажби и продуктов специалист в Sibelius Benelux (музикален софтуер за нотиране). След реставрацията на инструменти се заех с поправката на китари и електрически усилватели Фендер, пиана, стари синтезатори, акордеони и пр.   2. Върху какво работиш в момента? В момента съм съсредоточен върху направата на нови акустични инструменти като цигулка, виола, виолончело и китара. Благодарение на учители като Francois Bodart, Luc Deneys, Guy Buyse, Bart Straattemeijer, Peter Brandt и Katrien Vandermeersch съм научил традиционните техники за обработка на дървесина, които са ми необходими за изработката на професионални музикални инструменти. Току що завърших направата на рядък вид акустична китара. Това е актуално копие на Selmer “Maccaferi” китара. Всъщност това е европейска акустична джаз китара. Тази китара става известна с изпълняваната на нея джипси суинг джаз музика. В момента работя върху поправката на китари и усилватели, а после ще направя акустична фолк китара за клиент.   3. Кой е любимият ти инструмент? Любимите ми инструменти са струнните и по-специално китарата и цигулката. Аз наистина харесвам звученето на тези инструменти и факта, че те са едни от добрите направени от човешката ръка.   4. Какво място заема музиката в живота ти? Музиката дълбоко ме вълнува. Отнема години за да я разбереш напълно, но същевременно с това можеш да я почувстваш и непосредствено. Музиката е универсален език, който можеш да научиш да говориш навсякъде по света. Аз свиря на китара и бас.   5. Слуша ли вече българска музика? На мен ми харесва музиката на живо, защото можеш да видиш и чуеш музикантите, да комуникираш и да взаимодействаш чрез музиката. Отидох в един ваш столичен клуб на концерт на Милена Караджова и Веселин Койчев квартет. Вдъхновяващ етноджаз проект „Пробуждане”, в който бяха представени  седем от най-популярните родопски песни в уникални джаз версии на Веселин Койчев – сред тях: „Девойко, мари хубава”, „Бела съм, бела, юначе”, „Листни са, горо!”.    6. Как ще опишеш живота си с музика? В живота ми музиката ме спохожда и аз навестявам музиката. Навсякъде, където ходя се интересувам да чуя още музика и говоря много за музика. Предпочитам особено да използвам акустична фолк и джаз китара.   7. Гледал ли си филма на Федерико Фелини – “Репетиция на оркестъра”? Същинска класика. Много любим филм особено момента, в който всеки от оркестрантите, които се готвят за симфоничен концерт говорят и описват своя инструмент и опит. Много е вълнуващо.   8. Кога музикалния инструмент не е в изправност? Това зависи от типа инструмент. Естествено електронните инструменти могат да се повредят от пренасяне, възраст, фабричен дефект, погрешна употреба, надхвърляне на мощностите и пр.   С акустичните инструменти има много деликатни проблеми като тоналността, и интонацията. Но също може да има големи проблеми като пукнатини в дървесината.   Инструментите могат наистина да се разстроят, защото те имат кратка издържливост (живот) и поправката им ще надвишава цената за нов инструмент. Понякога поправям тези инструменти, защото за клиента те носят сантиментална стойност.   9. Как се прави възстановка на инструмент? С търпение и познание съчетано с голямо майсторство.

Интервюто е публикувано на 3 ноември 2009 г. във в. "Новинар"

image

   


Тагове:   обичам,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: desitomova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 492255
Постинги: 142
Коментари: 15
Гласове: 227
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930