Прочетен: 1894 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 26.01.2010 14:32
Десислава Томова
Една от основните теми, която през последните години се прокрадва в изкуството на Красимир Терзиев, е киното - като процес, визия, съдържание. Продължението на тази тема откриваме в галерия СИБАНК, където до края на този месец може да се види проект на автора, озаглавен "Липсващи сцени". Художникът представя 10 нови работи, правени през 2008 г. в различни формати. Техниката е акрил върху платно. Липсващите сцени са от известни филми, от новините, обикновени градски сюжети. Авторът е събрал няколкото римейка на култовия "Кинг Конг" в една сцена. В платната си той преобръща стандартната перспектива на картината, като по този начин постига уникално репортажно въздействие.
Заедно със средствата на живописта художникът иска да добави още един пласт към визията на тв и кино екрана и на компютърния монитор. Авторът превръща този медиен реализъм в картина и я поставя в галерията. Посланието е социално и е ангажирано с начините, по които днес приемаме реалността и посредниците, чрез които общуваме с нея.
На едно от платната има озадачаващ надпис, който всеки би сметнал за провокация: This image has been removed for security reasons. Ето как авторът обяснява това изображение: "Не, това не е провокация. Срещнах това изображение в някакъв сайт и ме изуми с изявлението си. Това, което събуди любопитството ми, е магическата операция, с която изображението бива премахнато, но неговото пространство остава, бидейки маркирано и подчертано от съобщението за неговото премахване. И дори премахнатото изображение да не представлява никакъв интерес, това съобщение с помощта на събуденото въображение усилва и акцентира нов интерес към него".
Заглавието на живописната серия "Липсващи сцени" е оставено нарочно неуточнено и многозначно. Все пак става дума за живописни изображения, които съдържат винаги много повече слоеве интензифицирана информация. Ако живописта е добра, почти винаги убягва директният превод в текст. Липсващите сцени в случая отпращат в няколко посоки. От една страна думата "сцени" е важна, за да подскаже конструирани гледки, липсващи, защото във всяко изображение може да се разчете на пръв поглед познат кадър, но той никога не е директно прехвърляне на нещо съществуващо върху платното, т.е. винаги присъства елемент на въображаемото.
Красимир Терзиев е един от най-нашумелите съвременни български артисти. Работи в областта на видеото, инсталацията, живописта. Миналата година беше отличен с наградата за утвърден художник в конкурса на Гауденц Б. Руф за ново българско изкуство.